Zeilenmetlennertennina.reismee.nl

Nog steeds geen dolfijnen!

Hallo allemaal.

Bedankt voor alle berichtjes, op de website en de leuke e-mails. Erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. We zijn hier ook dol op roddels, dus als jullie nog nieuwtjes hebben...

Zoals de meeste van jullie wel weten zijn Henk en Mieke nu hier op vakantie. Nou ja vakantie, we kunnen het wel een soort werkvakantie noemen. Hierover later meer.

De bedoeling is om samen met Henk en Mieke te zeilen naar Barbedos. Op Barbedos is het dichtstbijzijnde Amerikaanse Consulaat. Hier moeten we een speciaal visum aanvragen om als booteigenaren te mogen varen in Amerikaanse wateren. Nu waren we woensdag vertrokken richting Sint Maarten. We lagen bij Virgin Gorda, North Sound een goede plaats om de overtocht te beginnen. Dit is een overtocht van ongeveer 20 uur. Ja, 20 uur! We starten om 15.00 uur en varen dus een hele nacht door. Spannend! Na ongeveer twee uur zeilen hoorden we een harde knal. We wisten niet wat er precies was gebroken, maar we hebben snel de motor gestart en de zeilen laten zakken en zijn omgedraaid naar Virgin Gorda. Onderweg had Lennert al gevonden wat er aan de hand was en samen met Henk direct maatregelen genomen. De trekstang van het hoofd want was gebroken. De klap was opgevangen door het dek en dat kon je zien ook. Dit komt nooooiiiiit voor, dit kan niet kapot, maar bij ons dus wel. We waren wel erg geschrokken. De volgende ochtend zijn teruggegaan naar de werf waar we de boot hadden gekocht. Ze geloofden niet dat deze 20 millimeter dikke stang was gebroken.
De oorzaak was direct duidelijk, het was roest. Kan iemand mij vertellen waarom roestvrij staal, roestvrij staal heet? In ieder geval, de heren van de werf hebben de boel gedemonteerd, de gebroken stang is afgevoerd naar een draaierij en het dek is gerepareerd door de lokale, iets minder blonde BvD, polyester-king genaamd Frank. We hebben nu een nieuwe stang en het hele tuig staat er weer netjes op de boot en Rosemary is nu sterker dan ooit te voren.

In de tussentijd hebben we natuurlijk niet niets gedaan. Henk en Mieke zijn hier en die hebben we aan het klussen gezet. Er waren namelijk nog een aantal dingen die we konden doen. Bijvoorbeeld de autoradio installeren, ontluchting van één van de watertanks oplossen, vloerplaat repareren, koelkast thermostaat uit elkaar, in elkaar en daarna weer uit elkaar, twee kleine lekkages oplossen, de romp poetsen en de rode streep van de romp verwijderen. Jullie begrijpen dat ze een heerlijke, ontspannende vakantie hebben ;-)

We gaan nu over een uur beginnen aan poging twee naar Sint Maarten. Weer is het erg spannend. Voor mij is het de eerste echte lange tocht en ze zeggen dus dat je ‘s nachts dolfijnen tegen kan komen. Ik denk dat ik de hele nacht opblijf en op de uitkijk ga zitten.

Jullie horen snel weer van ons.
Veel liefs Lennert, Nina, Henk en Mieke

P.s. Dirck alvast gefeliciteerd! Morgen probeer ik je weer te bellen om je 'life' te feliciteren. X

P.p.s. Marcel bedankt voor de extra fotoruimte! Als we in Sint Maarten zijn zal ik weer wat foto's uploaden. Nu hebben we hier helaas een te trage internet verbinding voor.

Judith

Wat spannend!
Veel succes op de eerste lange overtocht en geniet ervan!
Liefs,
Judith

Mark

Oke. Even rekenen. Na 2 uur gaat het mis, en jullie zijn van plan een halfjaar te zeilen. Grofweg 180 zeildagen van 8 uur, dat worden dus 720 hachelijke momenten, near misses en schaderapporten.
Veel plezier klinkt bijna als een sarcastische opmerking nu.
Maar toch: veel plezier.
En denk erom: dolfijnen zien eruit als vriendelijke dieren, maar het zijn gemene monsters with an appetite.

Nikki

Wauw klinkt goed!!!! behalve dan weer het mankement, maar dat kan de pret niet bederven denk van alles wat jullie meemmaken en zien.

Zal dit ook ff printen voor Dirck en meenemen naar hem, hij ligt nog steeds in het ziekenhuis, mocht nog niet naar huis helaas. Misschien vandaag??

XX Nikki

Nikki

En! Jij ook gefeliciteerd met Dirck!!

XX

Sara

Deze Rosemary is een echte ouwe taaie! Zo,n beroemde krakende wagen. Alleen moet ze natuurlijk niet last hebben van vermoeid r.v. staal. Fijn dat het allemaal opgelost is. Op naar de dolfijnen. Ik gun jullie een hele familie dartelend spul!! Liefs, Sara

Lynda

Het klinkt nog steeds als een combinatie van een jongensboek en één groot avontuur! Goeie reis naar Barbados!

Groetjes van Kasper en Lynda

Marcel Tol

Hmm, RVS dat roest, dat heb ik al zo vaak meegemaakt maar sinds december is het niet meer voorgekomen, net of iemand het heeft meegenomen. Verder geloof ik zeker dat de dolfijnen komen, als je flipper ziet doe hem dan de groeten. Lennert heeft nog de groeten van Ben van Arkel, ik heb hem je webadres gegeven.

Groet Marcel Tol