Zeilenmetlennertennina.reismee.nl

Your own boat called ROSEMARY!

Hi Nina and Lennert,

Congratulations! The money just arrived and you own a boat. There are two pieces of paperwork to sign tomorrow and you can sail away.

Regards,
Giles Wood

---

Jaaaaaaa, het is dus uiteindelijk helemaal gelukt.
De email hierboven hebben we ontvangen op vrijdag 14 januari, van Giles, ons contactpersoon hier in Tortola. Dezelfde dag zijn we direct verkast naar Rosemary en hebben we afscheid genomen van Marie & Vernon van Near-D-Beach hostel, die wel erg goed voor ons gezorgd hebben de afgelopen drie weken. Het weekend mochten we blijven liggen bij de werf waar eerder de reparaties waren uitgevoerd. Hier ben ik vooral begonnen met het poetsen en is Lennert, samen met Kenneth (Kenneth is één van de werknemers van de werf, die in het weekend wat bij aan het klussen is) begonnen met de reparatie van onze dinghy. Bijzonder is dat we deze bijboot hebben gekregen van Mike en zijn vrouw uit Seattle. Het gaat om een echte Zodiac van maar twee jaar oud. Mike hadden we rond kerst ontmoet in een barretje ‘Loose Mongoose'. Hij had zelf een nieuwe bijboot gekocht, omdat de achterplaat kapot was. Echt super aardig en ook nog best makkelijk te repareren!

De afgelopen dagen hebben we dus vooral heel veel gepoetst en geklust. Gistermiddag zijn we naar de haven van Sunsail gevaren. Hier zitten we dichtbij een watersportwinkel waar wij inmiddels vaste klant zijn. Geinig is dat er geen één winkel is die alles heeft. Voor een gasslang moeten we naar een andere doe-het-zelf winkel en voor de bijpassende klemmen weer naar een ander. Ook hebben we gisteren nog een ander klein ‘lek' ontdekt. Wij water vullen... Dit was al best een uitdaging het water kwam namelijk af en toe als een fontein onhoog, want we kregen de tanks niet ontlucht. Beide waren we echt verbaasd over de inhoud. Na een behoorlijke tijd water vullen blijkt de tank lek! Overal water! Vandaag heeft Lennert de watertank weer geplakt en hebben we nog meer dingen gerepareerd en vervangen.

Gisteren hebben we kennis gemaakt met de crew van Good Times. Vier stellen uit Ohio die twee weken een grote catamaran hadden gehuurd. We raakten met hun aan de praat en vertelden over onze reisplannen en al snel kwamen ze met hun overgebleven inkopen aan. Blikjes bier, blikjes frisdrank, vuilniszakken, lucifers, zip-loc zakken en nog veel meer. We hebben genoeg afwasmiddel en aluminiumfolie voor de hele reis!

Morgen nog wat laatste dingen regelen en dan hopen we hier morgenmiddag weg te varen! We denken aan Norman Island, maar het zou ook zomaar een van de andere eilanden kunnen worden.

Tot snel.
Liefs Lennert en Nina
PS Mieke nog gefeliciteerd en Marianne, jij bent nu jarig, gefeliciteerd!

Jelle Glas

Congratulations!!!! Ik heb vorige week Henk en Mieke gesproken. Als ik het goed begrijp komen die aanstaande zondag jullie richting op. Ik bericht jullie vanuit de sneeuw van Val Thorens. We zitten hier samen met Hans, Paul, John en Wil. Helemaal top. Wij wensen jullie een heerlijk maiden voyage en nu moet ik voortmaken om de eerste lift te halen.

Groet, Jelle

Mark

Wat lekker dat het nu allemaal voorspoedig gaat.
En wat leuk dat jullie ook zo knullig kunnen zijn om maar water te blijven vullen, terwijl de tank lek is. Typisch iets wat ik zou kunnen doen, en waar Lennert dan heel hard om zou moeten lachen. Sufferd.

Judith

HOERA !
Ik had het goede nieuws al van Henk gehoord zondag. Fijn dat de gebreken toch enigszins zijn meegevallen en vooral heerlijk dat het nu echt gaat beginnen.
Geniet ervan!

Laura

Hee! Goed nieuws!! Eindelijk lekker varen! Ben stikjaloers ;) Hier regent het alleen maar. Veel plezier!
..en hou ons op de hoogte!

Maaike

Gefeliciteerd!
Ook ik zou zo met jullie ruilen. Geniet van de boot, de reis en de avonturen.
Liefs, Maaike

Sara Bolt

Wat goed dat jullie nu echt op weg zijn!!!!!
Van Marianne had ik al het een en ander gehoord.
Behouden vaart, mazzeltov en alle goeds en liefs,

Sara

Wil & Cor

Leuk om te lezen dar jullie nu echt op weg zijn. Behouden vaart en wij lezen wel hoe het allemaal gaat.

Nikki

Nina & Lennert!

Hoe bevalt het?????
Nina ik had je nog een bericht begin deze maand via FB gestuurd, want (heel slecht) heb niet meer je mail adres... Maar wil wel graag jullie kant op komen, dus hoop dat we dat kunnen plannen!!!!

XX

wil zengers en diana jiskoot

hoi nina en lennert

wij hebben jullie vanmorgen nog ontmoet jullie kwamen
aangezwommen voor een partij lyming an de trap van de cornelis op guadeloupe des haises leuk juillie ontmoet te hebben met jullie verhalen over deze nieuwe wending in jullie leven op weg naar curacou
wij gaan naar trinidad endan naar nl. tilburg
goede vaart en tot kijk doeiii
vele zeilers groeten
wil.zengers@hotmail.com

wil zengers en diana jiskoot

de supermarkt in de fr. west indies het leaderprice en
vegelijkbaar met de litle en aldi deze zijn bij pigion eiland waar een onerwater park is van coustou de france onderw. filmer. ook in basse terre en op martin
quic kan je ze vinden mogelijk kunnen wat info uitwisselen in toekomst.
gr. wil

Edith Riemersma

Hi Lennert en Nina,
Toevallig kwam ik jullie website tegen. Leuk om te lezen en inderdaad ...wát jammer dat ik jullie steeds nét misloop als ik in de Carieb ben. Ook de laatste keer in Curaçao wilde 't niet lukken. Ik heb wel heel gezellig met Ankien en Otto geborreld en gegeten in hun hotel. Met de Eendracht heb ik weer een mooie reis gemaakt. Van Curaçao via Bonaire naar 't noorden, eerst de Dominicaanse Republiek en verder St. Eustacius, Saba, Nevis, Britisch Virgin Isles, St. Maarten en vandaar na 5 weken weer naar huis gevlogen. Aankomende winter blijft de Eendracht in Europa, Canarische eilanden, Balearen e.d., dus als jullie dan nog steeds in de Carieb zitten lopen we mekaar weer mis. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd in dat paradijs op aarde! Hartelijke groet van Edith