Zeilenmetlennertennina.reismee.nl

Fijne kerstdagen!

Dag lieve mensen,

Allemaal fijne kerstdagen gewenst vanaf Tortola, één van de Britsh Virgin Islands! Kerst vieren in deze temperaturen is echt vreemd, dit zijn wij natuurlijk helemaal niet gewend. Het is hier gemiddeld 27 graden en in de avond koelt het lekker af naar ongeveer 20 graden.

Woensdag zijn we hier aangekomen na een mooie reis via Philadelphia. In Philly hebben we een nachtje geslapen en de volgende dag vlogen we naar US Virgin Island Saint Thomas toen met de ferry naar Tortola.

Twee nachten hebben we geboekt bij Near-D-Beach hotel. Een hostel met private rooms, maar wel gedeelde badkamer. Echt prima, bij een ouder echtpaar Vernon en Marie die al net pensioen zijn en hier hun tijd doorbrengen en de naam verklapt de locatie al een beetje. Achter Near-D-Beach bar is een duck pond en daar worden alle eendjes, soort meerkoetjes en allerlei andere, nog onbekende, soorten dagelijks gevoerd. Ernie's eenden verzameling is er niets bij. Uiteraard hebben we Marie direct de foto's van Ernie's achtertuin laten zien toen wij er vorige week waren uitgenodigd tijdens voedertijd.

Jullie hebben denk ik wel een beeld ;-) Donderdag vroeg op. Nou ja vroeg, half 8. Wij waren wel even iets anders gewend, toen we nog werkeloos thuis zaten. Een spannende dag, want we gaan voor het eerst Rosemary ‘live' bekijken. Ook stond er een Survey en een sea trial op het programma. We ontmoeten Giles, hier aanwezig namens de verkopende partij en Bendsen de surveyor.

Rosemary valt op het eerste gezicht erg tegen. We wisten wel dat ze net uit hurricane prep kwam, maar dit zag er echt niet uit. Alleen de buitenkant was afgespoten verder hadden ze er helemaal nog niets aan gedaan. Gek toch als de potentiële kopers op bezoek komen... Heel vies en rommelig, maar na even slikken keken we hier wel doorheen.

Water onder de vlonders en Bendsen lag al onder de motor en liep met loep en zaklamp door de boot. We zijn er in ieder geval snel achter dat die survey het geld waard is.

Er komen verschillende dingen naar voren waar aan gewerkt moet worden. Bendsen legt van alles uit, de motor lekt olie, ankerlier bevestigplaat zit los, twee afsluiters gaan niet open en het grootzeil blijkt niet origineel, bimini zeil moet gerepareerd, antifouling en nog veel meer. Sommige klein, anderen toch wel een klein probleem. We wachten nu op het officiële rapport, maar jullie kunnen je voorstellen dat dit best een tegenvaller is, als je een ‘ready to sail' boot verwacht. Dingen die gerepareerd kunnen worden, maar die wij natuurlijk niet hadden verwacht. Dingen die structureel zijn, maar ook heel veel dingen cosmetisch en die zullen we allemaal maar niet opschrijven. Nog iets, de mensen hier hebben zeven maanden het raampje openlaten staan van de badkamer, je kan je voorstellen hoe dat er uitziet na orkaan Earl en twee vloedgolven.

De sea trial was wel top. De boot zeilt echt goed. We hadden de survey en sea trial gelijk met een andere boot van 43 foot en we gingen direct al harder. Bendsen en Giles waren echt verbaasd over de zeilkwaliteiten van Rosemary. Dat wisten wij natuurlijk al, maar wel leuk om te horen. De verkoper waar wij nu de boot van kopen, heeft alleen nog maar Catamarans en Beneteau en geen Dufour meer.

We gaan dus opnieuw onderhandelen met de verkoper. Wie gaat wat repareren en of vervangen en kan er misschien nog iets aan de prijs gedaan worden? Alle kleine dingen kunnen en willen wij wel doen, maar de grote moeten zij toch echt gaan oppakken. Nadeel hiervan is dat het nu kerst is en ze de komende dagen ‘holliday' hebben. De verkopende partij is nu op de hoogte, maar kan dinsdag pas met een reactie komen en dan ontvangen we ook het survey rapport. Dinsdag dus meer nieuws!

Na wat balen hebben we besloten het mooiste er van te maken. We gaan Tortola verkennen! We huren een luxe wagen, Nissan Sentra, ik denk dat de kleur taupe is, zie de foto's, echt lachen! Ik roep de hele tijd, LINKS RIJDEN! LINKS RIJDEN! Echt heel eng en daarnaast zijn hier best veel bergen. Ook verlengen we ons verblijf bij Marie en Vernon. In ieder geval maar tot en met dinsdag, daarna zien we wel verder.

Kijk bij onze foto's.

Liefs Lennert en Nina

Ps David als je pc begint te rinkelen of een ander vrolijk riedeltje speelt dan zijn wij het via Skype en dan kan je in de microfoon iets terug zeggen. Gisteren was je online, maar je nam niet op!

Carolien

Lieve Nina en Lennert,
Merry X-Mas! En lekker genieten in de zon op jullie privé strand :) x Ca

Mark

Klotebote!
Maar leer mij die Tortolanen kennen, onbetrouwbaar volk. Ik merk het keer op keer.
Nina, zorg jij dat Lennert niets zegt tijdens het onderhandelen?
Veel plezier en succes met de deal.

Ankien, Sverre en Lasse

Wij zitten uit te buiken na een overvloedig kerstmaal bij Henk en Mieke. Als zowel jullie als Otto er niet bij zijn, valt het pas echt op wie de grote eters zijn. Maar zo te zien is het eten op Tortola ook goed te doen. Keep left en geniet van dit mooie eiland.

Ernie

Hallo Lennert wat is je Skype adres?...voordat ik je budget opbel...Top dat jullie daar rond hangen...zag met US Airways vanaf Adam dat we al voor 490 euries bij jullie op de boot kunnen hangen..kastjes leeg eten, dek schoon braken met Caribische Pusers rum ...enzo, enzo...Mis de http://www.soggydollar.com/ Dycke...niet
Google/koffie sessie gehad bij David...Check ook http://www.youtube.com/v/hTQMVQoYjhQ?autoplay=1

MZL vanuit Vogelopvangcentrum Schardam en dank aan 1 gans uit de groep die zich dit jaar ook vrijwillig in de pan heeft gestort..t was een toppertje

Nikki

Joehoe!!! Lukt het allemaal met de boot?? Ben erg benieuwd of jullie er een beetje uit komen!
Hier gaat ie goed, 1e vuurwerkdag zit erop.
Morgen is die Djonnie jarig..

XX

Femke en Maarten

Lieve Pien en Lennert,
31 december 18.26: wij in het koude NL, jullie op je privéstrand aan de andere kant van de wereld! Hopelijk hebben jullie de afgelopen week goed kunnen onderhandelen met de verkopende partij en wordt er snel wat gedaan aan de grote en kleine mankementen. De foto's zijn prachtig, maar we zouden toch graag alvast wat nautische foto's van Nina willen zien....
Hele dikke x vanuit het altijd gezellige Amsterdam (nu iets minder omdat jullie er niet zijn natuurlijk). We wensen jullie all the best voor 2011, met veel zon, blauwe zee en nautische streepjes!

Geniet lekker,
Alvast een happy new year!
Femke en Maarten

Jelle, Miranda en Janne

Gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liefs uit Edam

Ton, Nel, Rick en Oma de Graaf

Beste Nina en Lennert!
Een heel gelukkig nieuw jaar en een prachtige reis in 2011 toegewenst door ons! Veel succes met de onderhandelingen rond jullie boot. We wachten de nieuwe reisverhalen en foto's af, ook oma vindt het heel leuk om de verhalen te lezen!
Groetjes uit Edam!

Ankien en jongens

Lieve Lennert en Nina,

Een gelukkig 2011!!!!!!

Familie Veenboer, Edam

Wat naar voor jullie dat de boot niet in orde is.
Dat zal een enorme tegenvaller zijn. Desondanks veel succes en een heel goede reis over de grote wateren.
Liefs uit Edam van Bart en Miek.
(Missen jullie de Edammer kaas niet?)