Zeilenmetlennertennina.reismee.nl

Bon aña nobo

Dag lieve mensen allemaal een fantastisch 2012 gewenst.

We zijn net terug van de Unox Nieuwjaarsduik, die wordt hier ook gehouden compleet met muts en snert. Lachen, gekke Nederlanders toch, wij hebben het van een gepaste afstand bekeken en het daadwerkelijke duiken overgelaten aan de echte helden. We waren namelijk net wakker en nog een beetje aan het bijkomen van de avond ervoor. Oudejaarsavond was hét te doen bij Nienke en Marc en we waren nog niet helemaal in topvorm.

Nienke en Marc wonen hier nog niet zo lang en hadden een feestje georganiseerd. Het was super gezellig, Hapjes, drankjes, oliebollen en muziek van Gerard Joling. Jullie begrijpen met Gerard's, ‘ticket to the tropics' kon de avond niet meer stuk. Zij wonen in een mega huis, lees; villa en met een uitzicht....!! wow. We hadden het beste uitzicht op al het vuurwerk. En er wordt hier wat vuurwerk afgestoken....

De laatste tijd (eind vorig jaar) hebben we heel wat bezoek gehad. Als eerste kwamen Dirck en Thea naar het zonnige Curaçao. Dirck vond het eigenlijk te ver, maar omdat wij nu hier zaten, okay, dan stapte hij nog wel voor zo'n 10 uur in een vliegtuig, maar het was wel heel lang vliegen en toen hadden ze ook nog een uur of drie vertraging. Helemaal af kwamen ze hier aan en wat was het heet. Ruim 30 graden en weinig wind. Ze hadden een super leuk appartement gehuurd in het centrum van Punda, echt hele slim, want zo konden ze 's avonds lekker lopen, maar een van de terrasjes. Het appartement(je) was klein, maar echt leuk gedaan, een project van gerestaureerde slavenhuisjes geschikt gemaakt voor vakantie verhuur. De eerste avond hebben we afgesproken in een barretje naast hun appartement, Mundo Bizzarro. Leuk eetcafé en daar komen we ook voor het eerst Edammers tegen, het is toch niet te geloven. Het lokale horeca duo, Edwin en Riet zit hier met gezin te dineren. Haha, lekkere binnenkomer aan de andere kant van de plas.

We hebben vaak afgesproken in de weken dat ze hier waren, maar voor Dirck en Thea was het natuurlijk ook een welverdiende vakantie, dus een beetje rust was ook wel lekker en wij moesten ook gewoon werken. Sssttt ja, werken...
De eerste twee dagen hadden ze nog geen auto gehuurd en hebben wij ze opgehaald voor een kleine tour. Ik heb echt vreselijk gelachen met Lennert, want die voelde zich een beetje schuldig over zijn klussenbus. Hij wilde graag de show stelen met zijn wagen bij zijn schoonvader, maar zijn bus heeft ongeveer 500.000 km gereden en de teller is al heel lang kapot. Het dashboard ontbreekt en airco bestond nog niet in dat bouwjaar, piept en kraakt aan alle kanten en is vreselijk stoffig. Had Lennert nog net voor ze kwamen de bus gepoetst, maar alleen de kant waar zij instapten en de andere kant was nog zwart. Leuk geprobeerd, maar dat komt natuurlijk uit...

We hebben meteen een happy hour op de boot georganiseerd. Op Curaçao organiseren ze overal Happy Hour en wij willen graag goed integreren dus wij doen mee. Biertje drinken en een hapje erbij, lekker buiten in de kuip genieten van het lekkere weer. Mooie gelegenheid voor Dirck en Thea om Rosemary even te bekijken. Rosemary ligt voor anker op het Spaanse Water dus dan gaan we met de bijboot. Hilarisch, echt weken geen wind en wij stappen in het bootje met z'n vieren en ja hoor, wind... Helemaal verzopen komen we aan. Echt heel erg gelachen. De golven kwamen de bijboot in.

Dirck en Thea hebben echt veel gezien, ze zijn in hun witte wagen het hele eiland in het rond gereden. Ik ben ook nog een dag met hun op stap geweest naar Westpunt, een dagje cultuur opsnuiven, echt een leuke dag gehad met toch het hoogtepunt, de lunch: gehaktbal met satésaus. Haha, echt genieten.
Natuurlijk moest er ook gezeild worden met Rosemary. We hadden in het weekend vroeg afgesproken en we hebben de hele dag heerlijk gevaren en uiteindelijk het anker laten vallen in Fuikbaai. Een prachtige baai met helder blauw water, hier hebben we gezwommen en er waren ook nog collega's van Lennert. Gezellig zwemmen met drankjes in de zee.

Op de laatste avond hebben Dirck en Thea ons meegenomen naar Restaurant de Gouverneur. Ze waren hier al een keer geweest en dat was zo goed bevallen dat ze hier graag nog een gingen eten op hun laatste avond. Dirck had een mooie tafel gereserveerd op het balkon en hier zit je heerlijk aan het water en met een lekker windje. Heerlijk gegeten.
Tja en dan gaan ze dus weer terug naar Nederland, das dan wel heel lastig, maar dan houden we ons gewoon heel groot (tot om de hoek)

Lang sip zijn was er niet bij, want de volgende dag kwam Femke aan op Curaçao. Femke kwam voor bijna twee weken, maar dan op de boot. Heel anders dan met Dirck en Thea, maar wel echt super gezellig. Femke ging dus voor het complete boot gevoel. Een all inclusive vakantie aan boord van de Rosemary. Ja, dat had ze gedacht, afwassen, koken, inkopen doen, dek schrobben, schoonmaken hoort er natuurlijk allemaal bij.

Ik zat nog net ‘between jobs' dus had nog best vaak vrij en zo konden we veel dingen samen doen. Naast alle verschillende huishoudelijke taken hadden we gelukkig ook tijd om naar het stand te gaan. We begonnen wel bijna elke morgen met koffie en (meestal slappe) koekjes op het waikikidek, heerlijk genieten van de ochtend en lekker rustig wakker worden, maar daarna begon het programma.
Met als hoogtepunt toch wel het maizena zachte zand bij Porte Marie. Ik vond de hamburger daar ook wel een hoogtepunt... Ook zijn we naar Baja Beach geweest waar je geweldig kon snorkelen, maar wij waren de snorkel vergeten. We zijn ook naar Westpunt geweest, gelukkig kende ik de weg, dus dat ging goed ;-) Richting Westpunt hebben we ook nog heerlijk bij een strandje gelegen en gezwommen. Jullie lezen het wel; druk druk allemaal.

Met de bijboot kan je hier ook lekker cruisen over het Spaanse Water.
Lekker tuffen langs de villa's en proberen naar binnen te gluren. Het was op een zondagmiddag en dan is het ook te doen bij Barbara Beach, dat is een strandje (ja weer) met een grote steiger/golf breker ervoor en daar leggen de motorboten aan om te bbq-en, zwemmen, muziek draaien en harder schreeuwen. Hier kan je bij het Hyatt hotel heerlijk ijs halen en na onze tour waren we daar wel aan toe.

Op vrijdag is het altijd Happy Hour en bbq night in het barretje waar ik toen nog werkte. Eigenlijk was dat de laatste avond dat ik daar zou werken. Femke, groot fan van de happy hours zat als vaste gast aan de bar. Volledig in geïntegreerd tussen de zeilers, maar ook gezellig in gesprek met zonneklep. Hmmm, al Polar serverend kon ik het allemaal goed in de gaten houden... Lennert kwam later ook na zijn werk en de salsaband stond te spelen in het plantsoen. Kan allemaal, lekkere sfeer. Staat er opeens een jongen voor mijn neus en besteld een biertje. Waaaahhht dat is Sonny, mijn broer en met zijn vriendin Shanna. Nou ja, complete verrassing en ik wist hier echt helemaal niets van. Eerst dacht ik nog dat klopt niet, maar het was hem toch echt. Zo goed dat ze dit allemaal geheim hebben kunnen houden.

Sonny en Shanna hadden het wel goed bekeken. Zij hadden 1 week vakantie en dachten, nou dan gaan we toch lekker naar Curaçao. Had hij ook nog het mooiste hotel geboekt. Geweldig, het Avila hotel en daar sliep toevallig ook nog de koninklijke familie die week. Super luxe met privé strand en al. Het weekend zijn we gaan varen met Rosemary. Met Sonny, Shanna en Femke, het was super gezellig.
Na een tijdje varen op zee zijn we weer richting Fuik baai gevaren. Waren wij al geweest met Dirck en Thea, maar is gewoon een heerlijke baai, waar je lekker kan zwemmen en naar het strandje kan.
Sonny en Shanna waren in die week nog best druk, klasgenootjes van Shanna zitten met hun projectgroep (van studie) op Curaçao en iemand die ze kende van vroeger woont hier. Ook hebben ze nog gekeken bij de koningin Bea en bij Wim-lex en Maxima en hebben liggen chillen bij de Saint Tropez Beach Club. We hebben nog een avondje een bierje gedronken en toen was de week alweer bijna voorbij.

Femke was inmiddels zo goed aan het integreren met de andere zeilers dat ze met hun mee ging ‘wake boarden'. Wilde ze altijd al een keer doen. Helaas moest ik werken en kon ik dus niet mee... maar wij zijn later aangeschoven bij de bbq. Kijk, das meer mijn ding. Haha. Iedereen bij de bbq vertellen hoe goed ze het had gedaan en ik heb toen een geweldig filmpje gezien van Femke in actie, maar helaas daarna niet meer. Waar is dat filmpje eigenlijk? Femke, stuur me dat filmpje dan zet ik het op de website. Ze ging echt heel ‘smooth' en dan in ene.... klabam, Femke te water. Aiaiaai wat ging dat mooi... De volgende dag hebben we afscheid moeten nemen op het vliegveld en Femke (met stijve nek) uitgezwaaid.

Hier nog even Femke haar top 3 van haar all inclusive vakantie: 1 de zit douche, 2 ritjes naar de kant met de bijboot, 3 vrijdags happy hour. Kijk hangt van hoogtepunten aan elkaar. Femke wat hebben we het heerlijk gehad. Ik heb genoten, kom je snel weer?

De laatste avond met Sonny en Shanna zijn we uit eten gegaan. Bij de Gouverneur, zoon van z'n vader, 'als het goed is ga ik daar ook gewoon heen'. Hier hebben we heerlijk gezeten en alle verhalen gehoord. We zijn weer goed op de hoogte van alles en iedereen ;-) De volgende dag gingen ook Sonny en Shanna weg. Aiaiaiaia weer afscheid nemen en ik ben er al zo vreselijk goed in....

Dat ik dit stuk plaats is het 1 januari en Lennert en ik gaan nog even in het plaatselijke café kijken of rasartiest ‘Juni Julliet' nog speelt. (Denk aan een zingende Rob Mosterd, met de stem van Katja Schuurman) Jullie begrijpen onze avond kan al niet meer stuk.

Veel liefs
Lennert en Nina

Femke

Happy New Year!!
Wat goed Pien: meteen als goede voornemen de verhalen op jullie website gezet!
Filmpje is op de een op andere mysterieuze wijze verdwenen.... Tis niet anders:)
Xx

Mark

Goed om te weten dat jullie je zó goed vermaken op Curacao. Het bezoek aan Nederland was dan ook slechts een rimpeling in de lange zeereis; in elk geval geen vermelding waard in het reisblog. Dé reisblog? Nee, het reisblog. Een reisblog.
Maar goed, ik vond het wél heel leuk jullie weer even gezien te hebben. Veel plezier voor de komende 8 maanden (maximaal).

Nina en Lennert

Mark we dachten al dat je misschien ziek was, aangezien je niet de eerste was die een reactie schreef en dat zijn wij zeker van jou niet gewend ;-) Alles goed daar? Nog gefeliciteerd met Judith.

Judith?

Judith

Thanks! Ook voor de sms. Jullie een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met behouden vaart en kom maar gauw weer terug, lekker duploen op een zaterdagochtend en zo.

Mark

Nog wel leuk om te melden dat Fien harder groeit dan wij dachten. Ze had dus ook plots heel enthousiast zo'n gel-figuurtje in haar handen. Toen ik het afpakte, bleek ze er ook twee in haar mond te hebben. Ik heb ze maar weer iets hoger geplakt.

Sara Bolt

Allereerst alle goeds voor een mooi, fijn, gek, leuk, prettig, aangenaam,succesvol enz. 2012!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb net met veel plezier alles gelezen. Never a dull moment!
Blijf vooral genieten, want het is allemaal zeer de moeite waard!
Liefs,
Sara

Mark

Waarom hebben jullie de naam van deze site eigenlijk nog niet veranderd in maandenvoorankermetlennertennina.dobbermee.nl?

Rik

Hoi Lennert en Nina,

Als ik zo die verhalen lees heb ik steeds het gevoel dat ik dat ook wel kan. Beetje zeilen eten en bier drinken... maar dan voor een week of 2!

Ik heb dus Lennert een whatsapp gestuurd, maar deze is volgens mij nooit aangekomen... Wat zijn de plannen voor de komende tijd? Ontvangen jullie nog bezoekers in augustus, september, oktober?

Hoe dan ook nog heel veel plezier en hopelijk hoor ik snel iets van jullie!

Groetjes Rik

Mieke

Lieve Lennert,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en jij natuurlijk ook, Nina! Wordt het net zo'n groot feest als je altijd in Nederland viert, Lennert?

Mark

Hee Lennert! Gefeliciteerd hè! Dit heb ik ook al via Whatsapp en sms gezegd, maar die ontvang je niet. Of je reageert niet. Maar daar ga ik niet van uit.

Hallo?

Dank je Mark

En Judith

O ja, en Moeders

Mark

Ja! Interactie! Leuk hoor.
Nou, dat was het.