Zeilenmetlennertennina.reismee.nl

Haha dag lieve mensen

Ze zijn er! Mijn vader en Thea. Super leuk. Gisteren zijn ze aangekomen en het is zo fijn om ze weer te zien. Wat een tijd geleden, bijna een jaar! Veul te lang. We gaan er een leuke tijd van maken en natuurlijk mooie stukjes varen met Rosemary. We hopen naar Klein Curacao te kunnen varen en naar Fuik baai. Ik schrijf later hoe dat is verlopen, eerst even hoe het nu eigenlijk gaat op Curaçao.

Met ons gaat het goed. We liggen heerlijk voor anker op Spaanse Water te Curaçao. Waarom heet het eigenlijk vóór anker, terwijl je er achter ligt... De meeste van jullie weten wel dat wij eigenlijk al zo'n 12 weken op Curaçao wonen en het is hier super. Steeds maar mooi weer, leuke barretjes, stranden, cocktails, biertjes en heel aardige mensen.

De bedoeling is dat we hier werken, ons budget is namelijk ook niet oneindig. Werken! Dat was natuurlijk wel even wennen na ruim een half jaar helemaal niets te hebben gedaan, behalve zeilen en de toerist uithangen.

Lennert werkt nu bij een groot bedrijf, hij is hier een man van allerlei klussen, het aansluiten van een nieuwe aggregaat, het sleutelen aan karren, stoominstallaties aanpassen, nieuwe machines aansluiten en het regelen van allerlei dingen zoals een sms centrale. Lennert is helemaal in z'n nopjes.

Ik werk momenteel in een (pas geopend) barretje aan het Spaanse Water. Hier komt echt iedereen samen, zeilers, vissers, toeristen, locals en er hangt altijd een gezellige sfeer. In het begin heb ik hier full-time gewerkt, maar nu werk ik wat minder uren en ben rustig op zoek naar een andere job, ik zoek toch wat meer afwisseling:-) Hopelijk hoor ik vandaag hier meer over.... Spannend.

We zijn ook goed aan het integreren, we ontmoeten veel aardige mensen en het begint zo langzamerhand een beetje op Nederland te lijken. Vorige week zaterdag hadden we een auto rally en twee verjaardagen! Wij helemaal haasten.... Ik zal jullie binnenkort aan iedereen (nou ja bijna iedereen) die we hier hebben leren kennen voorstellen. Bereiden jullie je maar voor op de Kolenbranders, Carin en fam, Fred, Lorie, Jacques, Annet, Vincent, Celine, Irwin, Babette, Norman, Etienne, Denise, Tom, Karien, Nienke, Mark, Remco, Kathalijn, Jules en meer...

We ontmoeten dus veel verschillende mensen, maar missen, vrienden en familie, wel heul erg. Het is super hier, zoals ik al eerder schreef mooi weer, lekker varen en genieten en af en toe een beetje werken, maar het is toch zo jammer dat jullie allemaal zo ver weg zitten. We vragen ons af hoe het nu écht met jullie gaat.

Jesse hoe is het om getrouwd te zijn?
Rene ben je inmiddels al helemaal kaal?
David is de vriezer al gevuld? Je kan namelijk tegen het einde van het jaar twee gasten verwachten.
Jan hoe gaat het met je heupen?
Femke, Braziliaanse Kiko wacht hier op je, hij speelt ook nog eens heel schattig gitaar.
Jelle wie z' n keuken ben je nu aan het schilderen?
Marcel loopt het allemaal gesmeerd?
Miranda en Judith zijn jullie al een beetje goed bijgetrokken?
Mark hoe gaat het met je knietjes?
Ca nog in Buitenveldert? En ik wil wijn op een terras met je drinken!
Henk hoe bevalt je kortingskaart?

Nou we zijn benieuwd.

Ik schrijf snel weer over hoe het is met Dirck en Thea en daarna komt Femke naar Curaçao. Gezellig!

Tot snel, groetjes Lennert en Nina

Ps Tante Nel bedankt voor de hele leuke brief, echt super leuk om te lezen en Oma bedankt voor de mooie kaart. Mam heeft weer een heel pakket samengesteld van krantenknipsels, tijdschriften, een boek en zelfs Stadskranten! Helemaal goed.

Reacties

Reacties

Judith

een brief! wat een goed idee tante Nel!
geef eens gauw jullie adres dan sturen wij er ook eentje.

Mark

Met mijn knieën gaat het (relatief) goed. Dat komt ervan als je veel meer fietst dan het jaar ervoor. Ik wil het dan ook graag opnemen tegen Leonardo.
Met de kinderen gaat het trouwens ook geweldig. Leuk dat jullie het vragen. Ik denk niet dat ze jullie nog herkennen, dat is wel jammer.

Mark

Raden jullie het aan om nog te pogen via email of Whatsapp te communiceren, of blijft dat de heilloze eenrichtingsweg die het de laatste maanden is gebleken?
Waarom ik dat via deze reacties vraag, is mij een raadsel, want ook daar reageren jullie niet op.

Maar verder geen klachten van mij!
Of toch.
Oh nee, laat maar.

Veel plezier nog op het eiland. En mochten jullie het ook maar overwegen om nóg langer te blijven; dat mag niet. Ik begrijp dat er op de BES-eilanden al een flinke anti-Nederlanders stemming begint te ontstaan. Als jullie plannen om langer te blijven, zet ik mijn TMG contacten in om op Curacao hetzelfde te laten ontstaan.
Gij zijt gewaarschuwd.
Wat ik in heel stoere bewoordingen probeer te zeggen is natuurlijk: ik mis jullie ook best wel.

Miranda

Ze hebben nu bij de HEMA corrigerende leggings!! In allerlei kleuren!!!

Mieke

Ben het helemaal met Mark eens: Jullie moeten snel naar Nederland komen! Weten jullie al wanneer?
Leuk om weer iets te lezen, zo zijn jullie weer een beetje dichtbij, want we missen jullie verschrikkelijk.
Henk wil niets weten over een kortingskaart, hij is toch nog een jonge god? Zoenen!

Stefanie Klaver

Helden!

Klinkt alsof jullie het leven leven :) Top, groetjes Stefanie

Marcel Tol

Dag Lennert

Gaat alles nog goed en lees je je mail, er wort al volop gesmeerd. groetjes Marcle

Annet en Jacques

Ha Nina en Lennart!
Hoe was het in Nederland, weer fijn om iedereen te zien denk ik. Wij zijn op St Lucia en het is lekker hier, veel zeilers en relaxte sfeer. Doe je de groetjes aan Karine en Platje? En aan Norman oehoehoehe. Wij hebben de kaasfondue al weer een paar keer op het menu gehad op de Panache, lekkerrrrrr. Fijne Kerst nog en groetjes van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!